Bouwen aan betekenis

  • share

    • Hoe voelt het als je de wereld mooier maakt? Als je een glimlach op een gezicht tovert? Als je net dat duwtje geeft waardoor het dubbeltje de goede kant op valt? Zou je dat niet het liefst elke dag doen? 

      Weten waar je voor leeft én werkt
      Hoe zou het zijn als jij weet waarvoor je leeft? En hoe zou het zijn als jouw levensdoel ook het doel is van je bedrijf of organsiatie? Als je elke dag mag werken aan het realiseren van dat doel?

      Medewerkers die bloeien
      Stel je eens voor dat medewerkers net als jij 'een man op de maan willen zetten', wat zou dat doen met jouw organisatie?

      Fans in plaats van klanten
      Hoe zou het zijn als je geen klanten hebt, maar fans? Mensen die geloven wat jij gelooft en dus niet weglopen als ze het elders een paar dubbeltjes goedkoper kunnen krijgen? 

      Winst komt vanzelf
      Hoe zou het zijn als je niet meer leeft voor de winst, maar als winst vanzelf komt, omdat je aanstekelijk en aantrekkelijk bent voor anderen en ze jou daar graag voor belonen?

      ...maar hoe?
      De werkelijkheid is weerbarstig. Mensen veranderen niet makkelijk. Organisaties zijn vaak star. Ja, dat is waar. En wat nu? Leg je jezelf neer bij die status quo? Of durf jij het aan om anders naar de werkelijkheid te kijken? Heb jij de moed om als eerste de vraag te stellen 'kan het niet anders?'

      Volg de e-Course 'De kern van de Zaak'
      Wil jij werk maken van betekenis? Begin dat eens met het volgen van de e-Course 'De kern van de Zaak'. Er zijn geen kosten aan verbonden. In drie weken tijd nemen we je mee door alle belangrijke vragen. We helpen je om de betekenis en identiteit van je organisatie te omschrijven. Het resultaat is een identiteitsbewijs. Je kunt het gebruiken om het gesprek intern aan te gaan of om het uit te delen aan anderen. Ga aan de slag, klik hier.