Wanneer is betekenisdenken relevant?

  • share

    • Vragen van klanten

      "Wij hebben zoveel verschillende producten dat we moeite hebben om uit te leggen wat we doen. Hoe krijgen we ons verhaal scherp?"

      "Na de crisis is het vertrouwen weg en de spirit eruit. Hebben we nog een toekomst?"


      "De rode draad is zoek. Ooit wisten we precies waar we voor stonden, maar na een eindeloze serie fusies, zijn we het spoor bijster. Hoe komen we weer op de goede weg?" 


      "Eerlijk gezegd is ons imago stoffig. We moeten een nieuwe huisstijl ontwikkelen. Maar wat moeten we dan uitstralen?"

      "Onze doelgroep sluit totaal niet aan op onze medewerkers. Er is bijna uitgesproken weerstand op onze klanten. Wat kunnen we daar aan doen?"

      "Hoe krijgen we medewerkers weer enthousiast voor onze organisatie?"

      "De voorbereiding op de nieuwe website is een gebed zonder eind. We kunnen het niet eens worden over wat erop moet staan. Hoe bepaal je dat en bewaren we de vrede?"

      "Na de fusie zijn we nog steeds twee bloedgroepen. Er ontbreekt een gevoel van eenheid. Hoe maken we er een geheel van?"